środa, 22 lipca 2015

Jak uszyć osłonkę na pałąk do wózka ?



Włochata osłonka z kolorowymi metkami na pałąk do wózka, to coś co polubi każdy szkrab. Dzieciaki kochają metki, a tu jest ich cała masa :) Oczywiście podpatrzyłam takie cudo u koleżanki i postanowiłam uszyć co by Dzidajko nie nudziło się podczas spacerów, bo już przestała większość przesypiać.
Na początek mierzymy sobie obwód pałąka i szerokość osłonki, oczywiście z zapasem na szwy i zakładką na rzep. Następnie wycinamy prostokąt z miłego włochatego materiału np. Minky, ale świetnie się też sprawdzi wzorzysta flanela. Rozcinamy prostokąt na pół i między dwie połówki wszywamy kolorowe metki- tasiemki do kupienia w pasmanterii. 


Mamy gotową prawą stronę osłonki :) Teraz potrzebna nam będzie strona lewa, do której zazwyczaj używam zwykłej bawełny dopasowanej kolorystycznie do Minky. Tą osłonkę szyłam dla koleżanki, która chciała dwa rzędy metek, więc na jednym brzegu równolegle do metek już przyszytych doszyłam drugi rząd. Później odmierzyłam materiał na spód osłonki i zszyłam trzy boki ( materiały złożone do siebie prawymi stronami). 





Dodatkowo osłonka miała mieć doszytą mini maskotkę, więc powstał motylek na tasiemce.






Po zszyciu trzech boków  wywracamy naszą osłonkę na prawą stronę i następnie zszywamy czwarty ostatni bok.






Na koniec doszywamy rzep, tak aby można było łatwo i szybko zamontować osłonkę na pałąk.  I gotowe :)






 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz