wtorek, 23 czerwca 2015

Jak zrobić stojak na wino DIY


Projekt ten zrobiłam jeszcze na studiach także było to kilka lat temu. Aktualnie nie mam stojaka w domu, gdyż posłużył jako niepowtarzalny prezent na czterdzieste urodziny. Stojak został wykonany na zajęciach struktury użytkowe, gdzie mieliśmy stworzyć "coś" z materiałów z odzysku czyli jednym słowem śmieci.  Udało mi się zdobyć kilka tekturowych bobin i po kilku dniach intensywnych rozmyślań nad ich zastosowaniem wpadł mi do głowy pomysł stojaka na wino :) Pokaże teraz krok po kroku jak samemu można sobie zrobić takie cudo jeśli jesteśmy amatorami wina a akurat brakuje nam stojaka ;)

Będą na m potrzebne :
  • tekturowe bobiny
  • metr
  • ołówek
  • piła ( szlifierka) 
  • papier ścierny
  • klej Magic ( mój ulubiony)
Najpierw odmierzamy odpowiednią długość "kieszeni" na butelkę - ja dałam 20 cm. Następnie docinamy tyle tub ile będzie nam potrzebne. W moim przypadku 7 szt ale to zależy od kształtu stojaka, gdyż ten może być dowolny. To już zależy od waszej wyobraźni. Na zdjęciach widać jak docinam bobiny piłą, jednak w rzeczywistości się to nie sprawdziło i tu przyszedł mi z pomocą mąż ( wtedy jeszcze narzeczony) i dociął tuby szlifierką. Tektura się troszkę przypaliła ale dzięki temu brzegi miały fajny wzór.


Przyszła pora na klejenie. W tym celu używamy kleju Magic - moim zdaniem najlepszy klej, jak dotąd nigdy mnie nie zawiódł. Skleja wszystko ( styrodur, pleksa )jest przeźroczysty i elastyczny po wyschnięciu. Przed klejeniem proponuje rozrysować sobie szablon jak ma stojak wyglądać tak żeby później wiedzieć w których miejscach łączyć ze sobą tuby.


Po sklejeniu wszystkich elementów odkładamy stojak do wyschnięcia , najlepiej na co najmniej 12 godzin.


Następnego dnia cieszymy się naszym nowym wyposażeniem domu :) A każdy gość będzie pytał : "Gdzie kupiłeś/aś taki fantastyczny stojak " :)




3 komentarze:

  1. łał, swietnie to wygląda :) Genialny pomysł . Może zrobie coś podobnego do moich pędzli do makijażu :)

    http://paulisiowe-love.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł! Naprawdę mi się podoba.
    Hmm... ciekawe jakie obciążenie zniosłaby taka konstrukcja?

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się pomysł na taką winiarkę. Ja jednak nie mam zbyt wiele wolnego czasu i umiejętności, żeby wykonać samodzielnie taki projekt. Zdecydowanie bardziej wolę korzystać z gotowych rozwiązań.
    https://www.metalowafigurka.pl/

    OdpowiedzUsuń